Secure Checkout
Your Shopping Cart Is Empty

Secure Checkout

Purchase
4.62/5 Stars out of 129 Reviews
5
1283
4
47
3
29
2
27
1
47
Didn't arrive as promised
(Wisconsin) • July 17th, 2025
I ordered this tree and paid additional 2day shipping before the cutoff time in order for it to arrive for visitation. It didn't. It didnt arrive the next day in time for the funeral either. The customer is service is greatly disappointing, as I attempted to contact them via email requesting a refund of my shipping costs and they ignored that email, but they sent an email from the same email address asking me to leave a review. So here we are.
I’m very sorry to hear about your experience, and I truly apologize that your email was not responded to—that is absolutely not the level of service we strive to provide.
We understand how important it was for the tree to arrive on time, especially for such a meaningful occasion, and I’m sorry we let you down.
Could you please provide your order number so I can look into this right away and follow up on your shipping refund request?
Again, I apologize for the frustration this has caused, and I appreciate you giving us the opportunity to make it right.
Sincerely,
Janelle
Disappointed
(Wisconsin) • May 27th, 2025
Verified Customer
Trees were very skimpy and dropping needles. Look terrible and got better 18-24” pines at Costco for $20, vs the $68 each plus extremely high cost of shipping. Loved ones are better off getting a local gift certificate to a garden center or nursery instead. Extremely disappointed and trees are ridiculous condition for the price.
Hello Krystal,
I'm very sorry to hear that the Blue Spruce trees didn’t meet your expectations. We strive to deliver high-quality products, and it's disappointing to learn that this wasn’t your experience. We do want to make this right for you.
I'd be happy to look into this and help make it right. Could you please send a photo of the trees along with your order number?
Thank you,
Janelle
Damaged during delivery
April 9th, 2025
While my friend was appreciative of the sentiment, the plant arrived late and was also damaged during the delivery process. She said all of the buds had fallen off and the box was clearly mishandled.
Good morning,
I am so sorry that your package arrived late and damaged. I do understand that is both frustrating and disappointing, as you wanted a meaningful gift sent in memory of a lost loved one.
We do stand behind our products, and customer satisfaction is our top priority. I will be happy to send another Gardenia to your recipient, can you please email me back with the name and address, and I will send it out as soon as possible.
Sincerely,
Janelle
Who's the bum in charge of customer service??
December 31st, 2024
Verified Customer
Your webpage is confusing. I ordered a tree as a gift for someone who lost a lot of backyard trees in hurricane Helene. The webpage said they would receive a card informing them of the gift purchase and that they would receive the tree in April when it could be planted. Instead they received the tree itself in the middle of December. Now they have a tree in their house that they can't plant until spring. Bad....very bad!!
Hello David,
Thank you for your order. I do understand your confusion about our site, and I will pass this along to management. Our Large Oak tree is on prebook; however, the Medium Oak tree is being shipped now.
We understand that this was a gift, meant to be of help during a difficult time, and not something to create more work. I can discuss with you, or your recipient, inside care for the tree, until it can be planted.
Customer satisfaction is our top priority, so please respond to this email, so we can make this right for you.
Sincerely,
Janelle
A big miss!
(Santa Fe, NM) • August 12th, 2024
My friend received his memory tree with no identifying info or care instructions. Very disappointed!
Hello Luna,
Thank you for ordering from us. I am so very sorry that this was sent this way. That is not up to our standards, and I understand that it is disappointing and frustrating for you.
Please reach out to me, I would like to make this right for you.
Sincerely,
Janelle
Friend
(Rhode Island) • August 5th, 2024
Verified Customer
The plant was dropped off at the front step of the of gift receivers house on the front step in full sun and the temperature was over 90 degrees.. She didn't see it until the next day as she pulled right into her garage. So it spent the next day there also... She said it was completely wilted.. and she is trying to bring it back to life..
Good morning,
Thank you for your order. I am so sorry that this Lily was delivered this way. I understand that is frustrating. Please reach out to me, I would like to make this right for you.
Janelle
Purchaser
July 3rd, 2024
I was shocked at the size of the plant as it was a $90 investment with shipping. The plant is a good quality, but way overpriced. I won't use your service again. I could have saved a lot of money buying from a local florist. At least there is a guarantee, but I dont think I'm likely to need it.
Hello Sue,
Customer satisfaction is our highest priority, and we are sorry you are unhappy with your purchase. Can you please send me your order number and a picture of the item that was received? I will be happy to take care of this for you.
Sincerely,
Janelle
Just not hearty enough
(New Jersey) • January 28th, 2024
I wanted to LOVE this gift. In fact, I DO love this gift. I'm talking to the sad empty branches daily, reminded of my mother's passing and how even the tree that was meant to memorialize her can't stay alive either. Before the first frost came, I lovingly potted the olive tree, brought it inside near a bright window, and even bought a raised wheeling tray so it could be rolled as needed towards more light. Within weeks every leaf had fallen. I blamed it on shock, and here it is almost Feb. and even with regular watering, nothing is happening. Not even small bloom is coming through. Some leaves are bendable, but most have cracked when I tried to bend them. I have watched video after video on olive tree care and although I have done everything recommended, I fear it is just not hearty enough for this area of the US to thrive.
Hello Joanne,
We are so very sorry to hear that your Olive tree did not survive, as it was in memory of your beloved mother. We understand that is frustrating and disappointing, especially with all the love and care that you gave it. We will be happy to send a replacement. Please email me back with your address, and I will take care of this for you.
Sincerely,
Janelle
Disappointed in quality control
November 25th, 2023
Verified Customer
Our tree was a gift to our uncle - we included a heartfelt note that was supposed to be included with the tree but was not, so he didn’t know who it came from. The pot it came in was supposed to be the rich olive green color but it was as plain white. Finally, the plant itself looks quite sad and decrepit , not a very hopeful gift for someone who just had a loss. Overall very disappointed.
Dear Jessica,
I am sorry for the several mistakes we made with your order. We would like to make this right for you. If you are in agreement, we will send a replacement olive tree with gift message and ceramic pot on Monday.
Every one on our team knows how important these memorial gifts and we are very sorry.
Warmly,
Julie
No satisfied
(WA) • November 18th, 2023
Verified Customer
The tree was spindly looking.
Dear Mary,
Thank you for taking the time to write us a review. We apologize the quality of the Blue Spruce was not up to our standards.
Everyone on our team strives to exceed our customers' expectations and we are sorry for its spindly appearance. I would like to send you a replacement or you can select a different type of tree if you prefer.
I can ship it out to you on Monday. Please just let me know what works best for you.
Warmly,
Julie
Didn't ship well
(Southington) • September 27th, 2023
Bought this as a memorial tree. When it arrived, it was wilting, brown, and losing leaves. Called to replace. They first wanted to see if it would revive with watering, but eventually ended up sending a Meyer's Lemon Tree instead. That one arrived perfectly and has been thriving. Would not select Gardenia next time.
Hello Karen,
Thank you for taking the time to leave us a review. We are happy to know that we were able to send something that is doing well for you.
We do hope that we can serve you again in the future.
Sincerely,
Janelle
Disappointed
(Oregon) • September 12th, 2023
I did not know that shipping would be delayed due to weather conditions until after I purchased. This was a sympathy gift and should have been timely, which it was not. Also - the plant died within 4 days of receiving it.There was no communication during the interim of shipping and ordering. I was left wondering when it would arrive.
Hello Sabrina,
Thank you for your order. We are sorry to hear that this was not received in a timely manner, and that the plant also did not survive. We do know that it's frustrating and disappointing for both you and your recipient. We do have a guarantee on our plants, and I will be happy to send a replacement for you. Please reach out to me, so I can verify the name and address to send it to.
Sincerely,
Janelle
Magnolia tree
(NJ) • August 30th, 2023
Verified Customer
Was disappointed when the Magnolia tree arrived since it was not in bloom. The web page should have said that it would not have flowers.
Hello Rosalie,
Thank you for ordering one of our gift trees. We are sorry that you were not satisfied with your purchase. Customer satisfaction is our highest priority, and due to the growing season of each tree, the blooming cycle varies.
Your magnolia tree will put forth blooms during Spring. We hope that you can serve you again in the future.
Sincerely,
Janelle
Olive tree
(Buffalo NY) • June 13th, 2023
This was for a very dear friends death that I sent to her husband and the note was never attached so it took forever for him to figure out who it was from and finally he figured it out and I got a call yesterday I use your company all the time and this was very disappointing
Good morning Ann,
We are so very sorry that the card was not included with your order. We know that is frustrating and disappointing for you, and for your recipient, especially as it was in memory of a loved one. It is not up to our customer service standards and should have been on the outside of the box. We do sincerely apologize that it was not included. Please reach out to us at 1-800-880-4662, and ask for Janelle, or respond to this email. We would like to make this right for you.
Sincerely,
Janelle
Spider mites
May 3rd, 2023
Always ordered without issues this order for our in laws was a rose bush but had spider mites and may need to be tossed
Hi Stephanie,
I apologize for the delayed response. I am sorry to hear you were not satisfied with your rose bush plant.
Please let me know how we can help you.
Sincerely,
Julie
Disappointed
(Ohio) • April 28th, 2023
Verified Customer
We purchased the tree and the engraved memorial tag/stake to go with it. The tree was lovely but the tag wasn't engraved, it was painted on, and after one night, the entire "engraved" surface was washed away. It now looks as if it were blank. Very low quality. It really added disappointment on top of heartbreak.
Hello Teresa,
Thank you for purchasing one of our gift plants. We are glad that you love the plant, however, I am so very sorry that the plaque was not up to your expectations and added to the loss. That is also not up to our standards. I will be happy to send another one. Can you please let me know what it should say, and where to send it to, and I will make sure this is sent out as soon as possible.
Sincerely,
Janelle
Unsatisfactory
March 30th, 2022
Verified Customer
This was for my best friend, she lost her dad and I sent it with a gift message. They sent it with a memorial tag for someone else who had passed and she had no idea it was from me. She posted on Facebook asking who had sent it. I was upset and disappointed.
Dear Charlotte -
I would like to first apologize for this error. I know that you put a lot of thought into this memorial gift and I am sure you felt rather embarrassed for her to not even know whom the gift came from.
We truly value you as a customer and hope you will allow us to make this right, re-earn your trust and business. As that valued and repeat customer, I am sure you are aware that we are a small family owned farm and we do take pride in what we do and always strive for excellence. I am truly disappointed to know that we fell short of both your expectations and our standards. I believe that sometimes there will be accidental mistakes because there of course is a human involved.
Truly,
Maleena
Sent wrong plant
February 23rd, 2022
Verified Customer
I purchased a olive tree for my brother for the loss of his dog Duke. Instead of receiving the olive tree I ordered he received a small magnolia tree. It was fine but it was not what I had ordered.
Dear Renee-
Thank you for your recent purchase. We appreciate your feedback .
I sincerely apologize for the mix up with your order. I know you put a lot of thought into this special memorial gift for your brother, and I am sorry that we fell short of your expectations. Although you had said it was not necessary to replace, as our customer service representative had offered, I will still stand behind the offer. I would be willing to make this right for you and re earn your trust and faith in our company.
I know that your brother still appreciated the gesture from you and will also enjoy the beautiful magnolia tree for many generations to come. I hope that he is able to plant the tree and be inspired by the deep roots it will grow, the strong branches that will reach for the sky, and reminisce on the memories with his loyal "best friend". Our pets become one of our family members and we miss them just as much when they cross the rainbow bridge. Sending thoughts and prayers for peace and comfort.
Warmly,
Maleena
Poor customer service
May 28th, 2021
Verified Customer
The tree and the olive cross are beautiful, however the customer service leaves something to be desired. I sent this tree to someone who had lost a parent, and was not notified by the company that the olive cross that I ordered and paid for was not sent with the tree. I had the person I ordered this gift for searching the packaging as my shipped notification explicitly stated that the cross was included. It wasn’t until I called that I was told that they were out of olive crosses and that it would ship later. It took yet another phone call to obtain the tracking information for the cross. It arrived almost two weeks after the tree did. I ordered them as a set, to be delivered together and was very disappointed to hear that this did not happen. I was also disappointed in the customer service from start to finish and likely will not be a returning customer. My complaints were met with many excuses and I felt as though I was being given an attitude when I voiced my frustrations.
Good Afternoon Jenifer-
Thank you for taking the time to complete a review. Your feedback is important to us.
My deepest thoughts, prayers and condolences for the recipient and their family. The loss of anyone is difficult, let alone your mother, I know that is truly heartbreaking. I am so sorry we fell short of your expectations and the level of customer service that we expect from our employees and you deserve. I know that you wanted this special memorial to be presented and arrive with the same deep felt thought and concern as you had intended when you ordered it as a set.
When we became out of stock of the Olive Cross, we should have in fact notified you and made you aware; you are very correct. Your feedback has made us look at changing the process and policies, for cases as such. In addition, we have taken this opportunity to further train, coach, and counsel our customer service individuals.
You, the customer are the most important reason and purpose of our business, and again I apologize that you did not feel treated this way. If you would ever consider giving us another try, please contact me directly and I can ensure you , I will do everything within my control to "re-earn" your trust and business as a valued customer.
Truly,
Maleena
Dissapointed
March 8th, 2021
Verified Customer
I've ordered before & was pleased with the product & service. This time, I paid for 3 day shipping in order for my loved one to receive the tree in time for the burial of his mother, which was Saturday. The tree finally arrived on Tuesday in freezing weather. All the lady said was there was no guarantee for 3 day with FedEx. REALLY? I wouldn't have ordered if I was told that!
Hello,
I am very sorry that your order was delayed. This was shipped on Tuesday, the 23rd, and unfortunately FedEx does not guarantee any delivery times due to COVID, and the storms that have happened recently. Hopefully the tree will be fine, Blue Spruce trees are very resilient to cold weather. If it is not ok, please let us know, and we will be happy to replace it for you.
Janelle
Disappointed
August 10th, 2020
Verified Customer
The tree itself is lovely. The service from this company is less than subpar. I couldn’t in good conscious ever recommend them to anyone. I ordered a tree for 3 day shipping. 3 days came and went, it had not be delivered. By day 5 I reached out to this company and they said they would look into it. Day 6 they said it had been lost and they would send a replacement to arrive in 2 days. Being that I paid $35 for shipping I asked they refund that cost because I did not receive the 3 day shipping I paid for. They declined. The tree did arrive on day 8. A memory tree. Way past the funeral and grieving window. Any other company who experiences issues as such makes some attempt to right their wrong, not seeds of life!
Hello Jaimie,
I am sorry that your original tree did not arrive on time. We would like to make this right for you, and will be happy to refund the shipping. Please send me your order number, and I will get that processed for you. We apologize for this inconvenience.
Janelle
Nice gift, bad service
July 17th, 2020
Verified Customer
The trees themselves were very nice but I had issues with the service. It was not clear which day it would arrive and it arrived late for the service. When I realized it would be late I called and asked for solutions and the only option given was to change the address, which I did. The trees were still delivered to the funeral home late so the bereaved family had to go pick them up. Once when I called and said who I was and what the call was in regards to I was hung up on. Overall this business is not very well run despite having nice products.
Hello,
I am sorry that there was confusion on when your trees would arrive. I sincerely apologize that your call was dropped. We do strive to provide great customer service and will be working on correcting any issues.
We appreciate your feedback and would love to serve you again in the future. Please call us, when you are ready to place another order and we will make sure the process is smooth.
Once again, I do apologize.
Best Regards,
Janelle
Order review
June 15th, 2020
Verified Customer
I really don't think you want me to give a "review"... I already responded regarding my order.... my husband recently passed away and because he won't be buried my daughters mentioned that they had no place to mourn him... I remembered that I had previously sent remembrance rose bushes to several friends upon their loss and thought I would send the Rose trees to my girls.... one arrived beautiful...the other was half dead.... that wasn't the only negative... I wrote a card but didn't want them to know who sent the tree so I didn't sign the card... if I did it would have read Mom... but someone chose to put my first name as the sender... not my intention...the idea was for them to plant the tree and have a place to "talk" and remember their dad
Hello Barbara,
I am sorry that your card was signed, it is our policy to sign the card if it is not signed, to add the buyers name. We have found most of our customers prefer to have a signature added. We apologize for this inconvenience. I will be happy to replace the Rose Topiary that arrived dead, we do stand behind our product. Please send me you name and address, and I will get one out to you. Once again, we sincerely apologize.
Janelle
No idea if they know who sent it
June 29th, 2019
Verified Customer
I didn’t leave room in the message for “from” seeing as this was for a very sad occasion and I needed to say other things. But no idea if they got it or what condition it was in because I’m guessing they don’t know who sent it. I wasn’t able to edit the message later (from my UX). Take a look at ftd.com and see how they make it clear about that.
Michelle,
Thank you again for taking time to let us know how we can correct this error in our processing system.
I apologize for the inconvenience this has caused you. Please use code XXX for 25% off your next order.
Please let me know if there is anything else I can do for you.
Sincerely,
Julie
Disappointed
May 4th, 2019
Verified Customer
I sent this magnolia to a friend upon the death of her mother and I had sent several to others over the years. For the first time, I saw what it looked like when delivered. It looked nothing like the picture - it was basically two tall empty branches with withered leaves on the top. I was very disappointed because I had long thought this was a wonderful way to honor a loved one and bring comfort to their family. Now, I will have to rethink this option.
Hi Karen,
I am very sorry to hear the Magnolia Ann Memorial Tree arrived in such poor condition.Everyone here on our team takes care in growing and shipping a tree that exceeds your expectations.
Clearly something went wrong with your order and will be happy to ship a new tree to your friend.

Please let me know if this is possible.
Thank you,
Julie Roth
Customer service
March 28th, 2019
Verified Customer
Update to my earlier review: I received my olive tree and gardenia plant during a very cold spell here in Montana. The soil on both plants was frozen solid when they arrived. The plants slowly deteriorated over the next few days. I called customer service and was able to get a hold of a representative who told me to wait a couple more weeks then call back. It’s been well over a month and now I cannot reach anyone after several attempts over the past couple weeks. I’ve left voice messages asking them to return my call regarding my tree and plant. I have also sent an email and still no response. I know they are probably busy with orders but I have been patiently waiting for a response.
Thank you for sending us the images of your olive tree and gardenia. We will be more than happy to replace both trees.Since it’s still in winter in your area, I can ship them out later. Around April 29th. Will this work for you?
Sincerely, Maria Jaimes

_____________________________________________

Yes, April 29th will work. Our weather will be much nicer by then.
Thank you very much. I was so excited when I received them and I was really hoping I could get them to come back around. Losing my dad and then losing both his memorial plants was hard. It’s totally not your fault, just the timing and weather here in Montana at that time. We had record lows.
Thank you again.
Tiffany
Rate This Item
Review
Write a Review